22 marca 2017 roku uczniowie z naszej szkoły wraz z opiekunami p. M. Radzwan , p. A. Głowacką, p. Ł. Srogą, udali się na dwudniową wycieczkę do Warszawy. Głównym celem wyjazdu było kształcenie postaw patriotycznych i szacunku dla polskiego dziedzictwa , rozwijanie zainteresowań w uczniach i odnajdywanie w nauce sposobu realizacji własnych potrzeb poprzez bezpośredni kontakt z „żywą historią”.

Pierwszym punktem zwiedzania był Pałac Nauki i Kultury, w którym wjechaliśmy windą na 30 piętro i tam z tarasu widokowego oglądaliśmy Warszawę z najwyższego punktu w stolicy.

Następnie udaliśmy się do Zamku Królewskiego, potem przemieszczając się ulicami Grabarską, Bednarską, mijając Bibliotekę Uniwersytecką, na dachu której znajduje się jeden największy i najpiękniejszy ogród dachowy w Europie, dotarliśmy do długo oczekiwanego

Centrum Nauki Kopernik. Jest to wspaniały ośrodek nauki, którego misją jest rozbudzanie ciekawości, wspomaganie samodzielnego poznawania świata i uczenia się oraz inspirowanie dialogu społecznego na temat nauki. Wszyscy mogliśmy poznawać prawa nauki poprzez samodzielne przeprowadzanie doświadczeń na interaktywnych wystawach. Mieliśmy okazję własnoręcznie dokonywać wielu doświadczeń naukowych, zobaczyć na własne oczy mechanizmy funkcjonowania ludzkiego organizmu, urządzeń, wszechświata i wielu innych aspektów otaczającego nas świata.

Zmęczeni, ale zarazem bogaci w doświadczenia i przeżycia udaliśmy się do hotelu na pyszną obiadokolację.

W kolejnym dniu zwiedzania Warszawy ze względu na dość ciepły i słoneczny dzień udaliśmy się na spacer po Łazienkach Królewskich. Na wszystkich największe wrażenie zrobił Teatr na Wyspie, a w szczególności półkolista widownia, scena położona na sztucznej wyspie i rząd kamiennych rzeźb, przedstawiających sławnych autorów dramatycznych. Zmęczeni, ale spragnieni kolejnych wrażeń udaliśmy się na plac Zamkowy. Jednym z  punktów naszej wycieczki był spacer uliczkami Starego Miasta. Przewodnik przedstawił nam między innymi historią Barbakanu oraz Pomnika Małego Powstańca, który upamiętnia najmłodszych uczestników Powstania Warszawskiego, skąd po krótkim odpoczynku poszliśmy na plac Marszałka Józefa Piłsudskiego, gdzie znajduje się Grób Nieznanego Żołnierza – symboliczna mogiła upamiętniająca bezimiennych żołnierzy poległych w obronie ojczyzny.

Wycieczka do stolicy bardzo się udała. Zobaczyliśmy wiele interesujących miejsc, zrobiliśmy sporo pamiątkowych zdjęć i bardzo dużo się nauczyliśmy. Pomimo zmęczenia oraz  pełni wrażeń byliśmy zadowoleni, a jednocześnie smutni, że 2 dni w Warszawie tak szybko minęły.